Digitale fyrtårn

Dette er en prosjektblogg for ledere og lærere ved de 17 skolene på Frøya, Hitra og i Snillfjord som deltar i et lærende nettverk for å utvikle digital kompetanse i skolen. Det er et mål å utvikle skolene til digitale fyrtårn i lokalsamfunnet.

28 april 2006

En ny erfaring, - og Randis kommentarer

Dette er min første erfaring med egen blogg, og ting går ikke helt som forventet. Hadde en forestilling om at kommentarene fra dere andre skulle komme opp på førstesida, slik at dette blir mer en fellesblogg, - og ikke så mye "min". Må prøve å finne ut av det.

Randi G skriver i en kommentar til scenariet fra ITU-rapporten: "Dette er jo ikke langt fra dagens skole. " ER det virkelig slik? Da har nok jeg en temmelig feilaktig oppfatning av dagens skole. Kanskje den ikke er så sterkt preget av lærersentrert formidlingspedagogikk som mange vil ha det til? Eller er det din skole som har kommet mye lenger enn de fleste, Randi? Helt enig i det du sier om motivering av elever. Også sluttkommentaren din: vi må aldri glemme det personlige møtet og fortellingen!

Og nå venter jeg spent på noen refleksjoner fra dere andre som også er invitert til å delta!

1 Kommentarer:

Klokken 8:51 a.m. , Blogger Bloggis sa ...

Jeg er positivt overrasket over at dere synes fremtids scenariet til ITU er interessant, selv om jeg selv tror det ligger et stykke frem i tid. Når det gjelder den digitale hverdagen er det også viktig å huske at innen de fleste (teknologiske) miljø har det aldri vært snakk om å erstatte det som skjer i den virtuelle verden med det som skjer i klasserommet. Det som blir viktig er å dra nytte av fordelene som ligger i de ulike situasjonene. Det er flere i bloggosfæren som skriver om teknologi og læring, og dette er en av dem som reflekterer over dette ut i fra egen erfaring.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden